۲۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۵۶

مقایسه ویدئو پروژکتورهای جیبی با پروژکتورهای بزرگ

مقایسه ویدئو پروژکتورهای جیبی با پروژکتورهای بزرگ

در ادامه به مقایسه ویدئو پروژکتورهای جیبی با پروژکتورهای بزرگ خواهیم پرداخت تا به انتخابی درست برای شما برسیم.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، اگر تصور می‌کنید که برای استفاده از ویدیو پروژکتور حتماً باید هزینه زیادی کنید و نیاز به فضاهای بزرگ دارید، سخت در اشتباهید، چرا که با وجود پروژکتورهای جیبی می‌توانید برای اتاق خواب و فضاهای کوچک‌تر هم از این محصول استفاده کنید، بنابراین برای خرید ویدیو پروژکتور حق انتخاب بالایی دارید و می‌توانید از این تکنولوژی به نفع خود استفاده کنید.

پیش از هرچیز بهتر است با پروژکتور جیبی آشنا شوید.

ویدئو پروژکتور جیبی

به ویدیو پروژکتورهای کوچکی که قابل حمل هستند و شما می‌توانید آن‌ها را به راحتی داخل کیف قرار داده و بین لوکیشن‌های مختلف جا به جا کنید، پروژکتور جیبی گفته می‌شود. بارزترین مشخصه ویدیو پروژکتور جیبی این است که طراحی کوچک و جمع‌وجوری دارد و از وزن زیادی هم بهره نمی‌برد تا شما بتوانید به راحتی از آن‌ها استفاده کنید. برای مثال می‌توانید با خرید ویدیو پروژکتور جیبی و حمل آن در سفر، به لذت‌های سفر خود اضافه کرده و تماشا فیلم و سریال را به تفریحی جذاب‌تر نسبت به مشاهده با گوشی و لپ تاپ تبدیل کنید. معمولاً ویدیو پروژکتورهای جیبی با باتری به فعالیت خود ادامه می‌دهند و نیاز به شارژ شدن دارند.

مزایا و معایب ویدئو پروژکتور جیبی

مزایا:

طراحی مناسب جهت حمل و جابه‌جایی

وزن پایین‌تر نسبت به مدل بزرگ

هزینه کم‌تر

دارای باتری قابل شارژ

قابلیت اتصال سریع‌تر

معایب:

وضوح پایین‌تر تصاویر

کنتراست پایین‌تر

میزان روشنایی کم‌تر

نیاز مداوم باتری به بررسی طول عمر و مدت شارژ

ویدیو پروژکتور بزرگ

تعریف ویدیو پروژکتورهای معمولی خیلی آسان است و احتمالاً اولین باری که آن را در کودکی دیده‌اید، شاید کلاس‌های درس هوشمند باشد یا با دقت کردن در سینماها متوجه حضور آن‌ها در اتاق پشتیبانی شده باشید. همچنین ویدیو پروژکتورها پایه ثابت حضور در شرکت‌ها و فضاهای کاری مانند اتاق‌های کنفرانس هستند؛ حتی شاید در بعضی موارد هم یک تعداد از مجری‌ها که لایوهای طولانی برگذار می‌کنند، نیاز به استفاده از ویدیو پروژکتور بزرگ و با کیفیت برای تکمیل تجهیزات استودیو داشته باشند. ویدیو پروژکتورها هم در مدل‌ها و قیمت‌های متنوعی راهی بازار می‌شوند که اصلی‌ترین دلیل تفاوت آن‌ها نوع نورپردازی و کیفیت تصاویر قابل مشاهده است، بنابراین نمی‌توانید از ویدیو پروژکتوری که در سالن بزرگ استفاده می‌کنید، در سالن‌های کوچک‌تر مانند اتاق جلسه با فضای محدود استفاده کنید. همواره استفاده از محصول بزرگ‌تر و گران قیمت‌تر به نفع شما نخواهد بود و حتماً باید پیش از خرید آن با مزایا و معایب به طور کلی آشنا باشید.

مزایا:

نمایش تصاویر در ابعاد بزرگ‌تر

وضوح و کیفیت بالاتر

میزان روشنایی بالاتر

کنتراست مناسب

رعایت تنظیمات مختص به بینایی و سلامت چشم

عمر طولانی‌تر

معایب:

هزینه بالاتر

نصب در یک نقطه و عدم جابه‌جایی

قابلیت حمل سخت‌تر

نیاز به مدیریت کابل

احتمال اتصال بی سیم در مدل‌های معرفی شده پایین است

ویدیو پروژکتور بزرگ بگیرید یا جیبی؟ تفاوت ویدیو پروژکتور بزرگ با ویدیو پروژکتور جیبی

مقایسه ویدئو پروژکتورهای جیبی با پروژکتورهای بزرگ

اولین مبحثی که هنگام خرید ویدیو پروژکتور باید به آن توجه کنید این است که ویدیو پروژکتور را برای کدام فضا می‌خواهید قرار است از آن برای انجام چه فعالیت‌هایی استفاده کنید.

استفاده از ویدیو پروژکتور در فضای بزرگ مانند سالن‌های اجتماعات یا اتاق‌های کوچک

اگر شما در حال خرید ویدئو پروژکتور برای محل کار هستید، پیش از هرچیز باید به ابعاد فضا توجه کنید. همواره استفاده از محصول بزرگ‌تر و گران قیمت‌تر باعث کمک به داشتن عملکرد بهتر نیست. اگر برای اتاق کوچک یا حداکثر ۲۰ متری مانند اتاق جلسه به دنبال خرید بهترین ویدیو پروژکتور هستید، پس بهتر است در میان ویدیو پروژکتورهای بزرگ به دنبال مدلی باشید که به نسبت فاصله با دیواری که دارد، می‌تواند بهترین تصویر را تشکیل دهد.

توجه داشته باشید که هنگام خرید این محصول باید به بررسی بخشی از مشخصات مانند فاصله تا پرده نمایش، رزولوشن، شدت نور (بر حسب انسی لومن) و درگاه اتصال بپردازید.

اگر به دنبال خرید ویدئو پروژکتور برای بزرگ‌ترین فضاهای ممکن مانند سالن‌های اجتماعات هستید، حتماً باید در اولین نگاه به حداکثر فاصله‌ای که محصول قادر به پشتیبانی جهت تشکیل تصویر است توجه کنید و در ادامه مسیر هم به رزولوشن توجه کنید. برای مثال انتخاب یک ویدیو پروژکتور خانگی برای چنین فضایی نمی‌تواند کافی باشد، چرا که ویدیو پروژکتور خانگی می‌تواند کیفیت HD داشته باشد و این کیفیت برای فضاهای بزرگ عملاً خرج اضافی بدون خروجی مناسب و قابل ارزش است.

در جهت مخالف هم داستان استفاده از ویدیو پروژکتور جیبی وجود دارد. اگر اهل سفرهای متوالی هستید یا تماشا کردن انواع محتواهای ویدیویی و تصویری مانند فیلم و سریال برای شما کار جذابی است، پس می‌توانید حتی برای کوچک‌ترین فضاهای ممکن مانند اتاق خواب خود از تفکر خرید ویدئو پروژکتور کوچک و جیبی استقبال کنید تا بتوانید تفریح‌های بهتری را برای خود رقم بزنید.

بررسی رزولوشن ویدئو پروژکتور

رزولوشن ویدئو پروژکتور نکته مهمی است که در در میان مشخصات سخت افزاری محصول باید به آن توجه کنید. رزولوشن باید مناسب فضا باشد. در کنار رزولوشن باید به رعایت استاندارد نمایش توجه کنید.

بررسی سیستم عامل

سیستم عامل اکثر ویدئو پروژکتورهای جدید اندروید است، در حالیکه برای قدیمی‌تر ها سیستم عاملی وجود ندارد. این وضعیت دقیقاً شبیه تلویزیون‌های غیر هوشمند و هوشمند است. روی ویدیو پروژکتورهای اندرویدی می‌توانید اپلیکیشن نصب کنید.

بررسی بلندی صدا و قرارگیری بلندگوها

هنگام خرید ویدیو پروژکتور شما با دستگاهی مواجه خواهید شد که در اطراف آن خروجی بلندگو تعبیه شده و در حالتی که قصد افزایش صدا را دارید، می‌توانید از طریق اتصال سیمی و بلوتوثی به اسپیکرهای دیگر اقدام کنید.

عمر لامپ بر حسب ساعت

لامپی که درون ویدئو پروژکتور قرار می‌گیرد، بر اساس تعداد ساعت‌هایی که توانایی نمایش محتوا را دارد دارای میزان عمری است. برای مثال عمر لامپ ویدیو پروژکتوری که برای یک اتاق کنفرانس مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌تواند ۳۰ هزار ساعت باشد، در حالی که برای ویدیو پروژکتور جیبی می‌تواند کم‌تر باشد.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6262543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha